چهارچوب طرح درس

 

 

 

 

 

مشخصات
نام درس:
مجری:
نام آموزشگاه:
عنوان درس:
تاریخ اجراء:
دوره‌ی تحصیلی (مقطع):
موضوع درس:
مدت اجرا:
تعداد فراگیران:
مهارت‌های قبل از تدریس
تحلیل آموزشی
هدف‌ها
– هدف کلی:
– هدف‌های جزئی ( هدف‌های مرحله‌ای ):
– هدف‌های‌رفتاری (اجرائی):{با توجه به حیطه‌ها: شناختی (دانستنی‌ها) ، عاطفی (نگرش‌ها) ، روانی – حرکتی (مهارت‌ها)}
انتخاب
– ابزار ، رسانه‌ها و مواد آموزشی:
– فنون ، روش‌ها و الگوهای تدریس:
– مدل کلاس: ( چینش دانش‌آموزان در گروه‌ها )
– نوع ارتباط:
مهارت‌های ضمن تدریس
– تعیین رفتار ورودی:‌
– امور مقدماتی: (به‌صورت فیلم‌نامه) { سلام و احوال‌پرسی ، حضور و غیاب ، دیدن تکالیف ، توجه به وضعیت جسمانی و روانی فراگیران }
– ارزشیابی تشخیصی :‌
– پیش‌آزمون ( در صورت نیاز ):
– ارائه‌ی درس: (یک صفحه)
مهارت‌های بعد از تدریس
فعالیت‌های تکمیلی
– جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:
– ارزشیابی تکوینی (مرحله‌ای):
– فعالیت‌های تکمیلی:
– تعیین تکلیف:
– مهارت‌های زندگی:
– فعالیت‌های خلاقانه:
منابع و مآخذ: